Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami


PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI 

OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI 

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 IM. KSIĘSTWA SIEWIERSKIEGO W SIEWIERZU NA LATA 2024-2025 

 

 

Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu  
dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r., poz. 1062 ze zm.)  ustala się plan działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. 

 

Lp. 

Zakres działalności 

Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy 

Sposób realizacji 

Termin 

  1.  

Monitorowanie działalności szkoły  
w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami 

Dyrektor szkoły, Koordynator ds. dostępności 

 

Uwzględnianie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami w szkole; 

Działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. 

Realizacja  
w całym okresie działania 

  1.  

Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej szkoły 

Dyrektor szkoły, 

Koordynator ds. dostępności 

Analiza działania strony internetowej szkoły pod względem funkcjonowania udogodnień przyjaznych osobom ze szczególnymi potrzebami; 

Monitorowanie stopnia dostępności zamieszczanych treści dla osób ze szczególnymi potrzebami. 

Realizacja  
w całym okresie działania 

  1.  

Umieszczenie na stronie internetowej szkoły informacji dedykowanych osobom z niepełnosprawnościami 

Osoba odpowiedzialna za udostępnianie materiałów na stronę internetową szkoły 

Opracowanie i umieszczenie na stronie internetowej szkoły informacji o działalności szkoły zgodnie ze standardami WCAG 2.1 stosowanymi dla stron internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. 

Realizacja  

w całym okresie działania 

  1.  

Szkolenie z zakresu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami 

Koordynator ds. dostępności 

 

Udział w webinariach, szkoleniach, konferencjach i innych formach podnoszenia wiedzy z zakresu tematyki dostępności. 

Realizacja  
w całym okresie działania 

  1.  

Dokonanie samooceny pod względem sposobów dostosowania budynku szkoły do minimalnych wymagań dotyczących zapewnienia dostępności wynikających z przepisów ustawy 

Dyrektor szkoły, 

Koordynator ds. dostępności 

Przegląd stanu dostosowania obiektu dla osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie: architektonicznym  
i informacyjno-komunikacyjnym. 

Realizacja  
w całym okresie działania 

  1.  

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez szkołę 

Osoba odpowiedzialna za udostępnianie materiałów na stronę internetową szkoły 

Umieszczanie na stronie internetowej szkoły informacji o organizacjach wspierających osoby 

ze szczególnymi potrzebami. 

Realizacja  
w całym okresie działania 

  1.  

Bieżące monitorowanie możliwości pozyskania środków zewnętrznych na realizację zadań z zakresu poprawy dostępności podmiotów publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami 

Koordynator ds. dostępności 

 

 

Analiza informacji o możliwościach pozyskania wsparcia finansowego 
z różnych źródeł (np. z budżetu państwa, z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, funduszy unijnych) na realizację zadań z zakresu poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. 

Realizacja 

w całym okresie działania 

 

 

 

   Opracował:                                                                                                               Zatwierdził: 

       Agnieszka Trzcionka                                                                                             Rafał Wieja 

   Koordynator ds. dostępności                                                                                  Dyrektor szkoły 

 

Plik docx Pliki do pobrania
01‑04‑2025 09:25:33
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
16KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
16KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Rafał Wieja
email: rwieja@sp1siewierz.pl tel.:326741335 wew.104 fax: 326741335
, w dniu:  31‑03‑2022 13:28:30
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Tatiana Grochalska
email: tgrochalska@zssiewierz.pl tel.:326741335
, w dniu:  31‑03‑2022 13:28:30
Data ostatniej aktualizacji:
01‑04‑2025 09:27:07
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie